Aktuality‎ > ‎

Přednáška

přidáno: 14. 2. 2014 9:07, autor: Klub Absolventů U3V   [ aktualizováno 14. 2. 2014 9:19 ]
14.2.2014 byla zaměřena na téma "Senior - ohrožená skupina komerčního zneužívání". Přednášející Mgr. František Kotrba popsal praktiky, které se používají k ovlivňování lidí, aby podlehli a koupili nabízené zboží nebo služby, které bývají většinou předražené. 
Je důležité naučit se asertivní techniky v komunikaci, dát si pozor na to, co je levné nebo dokonce zadarmo. Vysvětlil rizika reklamy a jejího působení na seniory. 
Reklama se rozlišuje na tvrdou (určená pro muže), která musí obsahovat konkrétní parametry nabízeného zboží a na měkkou (určená ženám), která působí především na city. 

Často si ani neuvědomujeme, že sami šíříme reklamu svými přeposílanými maily (virální šíření informací). 
Je nutné si uvědomit, že společnosti chtějí také naše data (TELEMARKETING - běžná metoda k získávání dat), s kterými se obchoduje.
U nás je malá finanční gramotnost, proto je velmi důležité dělat vše s rozmyslem nebo se s někým důvěryhodným poradit. 
Prevence má smysl dříve než nakoupíte.

Informace si můžete ověřit na webu Asociace pro elektronickou komerci APEK www.apek.cz

Spotřebitelský servis a rady získáte např. u České obchodní inspekce 
Přes tento web se můžete spojit i s Evropským spotřebitelským centrem ČR nebo přímo na http://www.evropskyspotrebitel.cz/

Další pomoc můžete najít u Sdružení na ochranu spotřebitele (SOS) www. spotrebitele.info, poradnu na www.spotrebitele.info/poradna    e-mailové spojení sos@spotrebitele.info

Celou webovou sekci informací má Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR na www.mpo.cz nebo  http://www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/

Všechny spotřebitelské organizace řeší pouze následky, nikoliv příčiny problému.
Fatální rizika klamavého jednání jsou především na prodejních akcích, při podomním prodeji a při využívání rychlých půjček. Např. za posledních 10 let vzrostl počet exekucí na důchod o 400%
Comments