Aktuality‎ > ‎

Přednášku "Výživa a pohybová aktivita seniorů"

přidáno: 2. 12. 2011 4:06, autor: Klub Absolventů U3V   [ aktualizováno 29. 5. 2012 20:24 ]
s podtitulkem "Jak stárnout pomaleji" 2.12.2011 přednesla MUDr. Ludmila Havlíková. Jedním důležitým faktorem je dodržování pitného režimu. Tělo obsahuje značné množství vody (muži 63 %, ženy 53 %) a je důležité mít příjem a výdej vody za normálních okolností v rovnováze. To znamená vypít během dne 1,5 l vody. Z potravy se získá další litr a při oxidačních procesech v těle 0,3 l. Bez vody se dá vydržet dva dny, po této době mohou nastat velké komplikace s nevratnými následky. Ideální teplota vody k pití je 10 - 12°C. Není dobré pít pouze minerálky (zanášejí ledviny), nejlepší je voda. 100% džusy je nutné ředit, jinak si při jejich trávení (obsahují vlákninu) musí tělo vzít vodu z vlastních zdrojů. 
Pro zdraví jsou stejně důležité vitamíny a minerální látky. 
Olivový olej lisovaný za studena (nejlepší z Kréty) upravuje různé hladiny v těle a pomáhá proti srdečně cévním onemocněním. Při koupi je u něj důležité sledovat kyselost (nejlépe kolem 1%, čím vyšší, tím je to horší). Zdraví můžeme ovlivnit potravou 20 %.


Comments